17 Eylül 2016 Cumartesi

ODC İş Çözümleri Yaz Stajı

Herkese merhaba, ikinci stajımı bu yaz ODC'de yaptım ve bu süre içerisinde kazanmış olduğum deneyimlerimi paylaşmak istedim.

Stajım iki ay sürdü. İlk ayda Swagger üzerine çalıştım. Bir rest apinin nasıl Swagger uyumlu hale getirileceğini öğrendim. Diğer Swagger araçlarını (Swagger Codegen, Swagger UI, Swagger Core ) da öğrenip üzerinde çalıştığım projede uyguladım. Swagger çalışmalarıma ek olarak ilk ayda Bootstrap öğrendim. Uygulama olarak Bootstrap ile bir form oluşturdum, bu formdaki girilen bilgileri bir servise gönderdim. İkinci ayda ise JUnit üzerine çalışmalar yaptım. 1 ay boyunca birim test ile ilgilenmem çok faydalı oldu benim için. Büyük çaplı projelerdeki birim testin önemini anlamış oldum. Nelerin test edilmesi gerektiğini, hangi amaçla test edildiğini öğrenmiş oldum.

Staj maceramın :) neler yaptım kısmı böyleydi. Şimdi duygu ve düşüncelere geçmek istiyorum.

Staj çıkışında metrobüste eve dönerken; akşama hangi konulara bakmam gerektiğini ve o gün neler öğrendiğimi düşündüğümde doğru yolda olduğumu anladım :) Tam bunu anladığımda Eluveitie - Vianna şarkısı çalıyordu. Beni motive eden parçalardan birisidir dayanamadım sizle de paylaştım.

Kavacık ciddi anlamda çok güzel e-si-yor-du :) Öğle aralarımız çok eğlenceli geçiyordu.

Stajda aklıma gelen her soruyu sorduğumda göstermiş oldukları sabırdan dolayı :) +Serdar Yiğit +ibrahim halil altun , Sinan Dirlik ve Nevra Aşuk'a çok teşekkür ederim. Bana yapmış olduğunuz bütün tavsiyeleri ve uyarıları dikkate aldım. Çok güzel zamanlardı benim için özlüyor insan :( İlk defa bir yazımda bu kadar duygusal cümleler kuruyorum :)

Stajda olduğum süre içerisinde bana yardımcı olan herkese ve ODC'ye teşekkür etmek istiyorum.


Son olarak stajımla ilgili sevdiğim sloganım "More than an Internship :) "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder