24 Temmuz 2015 Cuma

PROMOQUBE Yaz Stajı (for Ruby :D ) 


Aslında yaz stajlarının hiçbir zaman faydalı geçmediği bir şey yapılmadığı konusunda neredeyse herkes hem fikirdir. Hatta boş boş oturarak geçer 20 iş günü :) Benim geçen seneki yaptığım stajda aynen bu şekilde olmuştu o yüzden biraz akıllanmıştım. Bu sefer farklı olmalıydı bazı şeyler.

Bir gün yine Ruby çok öğrenme aşkıyla doldum ve Ruby-tr mail grubuna mail attım "Yaz için stajyer arayan var mı?" diye :) Geriye dönüşler oldu pek umudum yoktu ama her şey beklediğimin tersine gitti. Gayet güzel oldu her şey. Memnun kaldım stajımın sonunda. 

Ruby bilgim 2014 Akademik Bilişim'de 4 günlük eğtimde ne aldıysam o kadardı. Daha sonraları hoby olarak üstüne gide gide bir şeyler öğrendiğimleydi. 

Promoqube'de Ruby ile ilgili (bana göre) çok büyük işler yapmaya çalıştım. Her gün yeni bir şeyler öğreniyordum her öğrendiğimi yazıyordum. Unutmayayım kalıcı kalsın ileriki zamanlara da kalsın diye. Stajım böylelikle baya faydalı geçti. 

Uludağ sözlük için bir web parser yazdım. Staj bittikten sonra şimdiki hedefim bir türlü öğrenmeye cesaret edemediğim Rails'i öğrenmek :) Umarım onda da güzel şeyler yaparım ve Ruby ile çalışmalarıma devam ederim.

Staj yapıcak arkadaşlara tavsiyem; github hesabınızda birşeyler olsun en azından, blog yazmıyorsanız acilen bir şeyler yazın ve "Özgür Yazılım ulan!" diyin dikkat çekiyorsunuz zaten :) 

Çünkü staj mülakatında birçok konu üstüne konuştuk fakat karşımdaki insanların merak ettiği şeyler; "Python nerde öğrendin?" "Ne zamandır Ubuntu kullanıyorsun?" "Neden Özgür Yazılım düşünüyorsun?" ve anladım ki bu alanda gerçekten bir şeyler öğrenmek istedikçe kapılar her zaman açılıyor. En şaşırtıcı noktada en son soru olarak "Okulun neydi?" dediler bir kez daha anladım bizim meslekte okul ve nottan çok neyi yapabiliyor olduğunun daha önemli olduğunu.

Staj yapıyor olan ve yapacak olan arkadaşlara başarılar dilerim şimdiden :)

Son olarak meşhur Promoqube Logosu :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder